hoe werkt deeltijd onderwijs?

In het deeltijdonderwijs werk je meestal met een groep studiegenoten aan oplossingen voor hedendaagse vraagstukken. Tijdens deze opdrachten doe je nieuwe inzichten en kennis op, die je direct kunt toepassen in de beroepspraktijk. Een win-win situatie als je een studie naast je baan wilt gaan volgen!

Deeltijd studeren is heel dichtbij
werken naast deeltijd studie

Waarin wil jij je ontwikkelen? Je komt verder aan een hogeschool

• Altijd dichtbij
  • Toonaangevend onderwijs voor professionals
  • Erkende certificaten en diploma’s
  • Ook korte cursussen

STUDEREN IN MODULES

Deeltijdopleidingen op hbo-niveau zijn opgedeeld in modules. Elke module heeft specifieke leerdoelen en een toetsingsmethode. Na afloop van de module ontvang je studiepunten, en het behalen van voldoende studiepunten levert een diploma op.

PRAKTIJKGERICHT LEREN

Kies je voor een deeltijdopleiding aan een hogeschool, dan kies je voor een opleiding die altijd relevant is in jouw vakgebied. Je legt een sterke theoretische basis en doet nieuwe kennis op die je direct kunt toepassen in je huidige of toekomstige werk. Je docenten zijn experts in hun vakgebied en hebben jarenlange ervaring in de beroepspraktijk. Hierdoor weten zij als geen ander hoe zij de lesstof optimaal kunnen laten aansluiten op jouw praktijk.

SAMENWERKEN MET MEDESTUDENTEN

Bij veel studies ga je aan de slag met medestudenten, zowel klassikaal als in de uitvoering van opdrachten. Vaak zijn deze deelnemers actief in hetzelfde vakgebied, mogelijk zelfs bij werkgevers vergelijkbaar met de jouwe. Hierdoor profiteer je van verschillende invalshoeken in dezelfde situatie, werk je tegelijkertijd aan het vergroten van jouw zakelijke netwerk en je kunt ook nog eens super veel van elkaar leren.