management, organisatie & recht

Ben je toe aan de volgende stap in je carrière in Management, Organisatie & Recht? Een cursus, hbo-module of deeltijdopleiding geeft je nieuwe inzichten en doorgroeikansen.

Bedrijfskunde | Recht | Organisatiekunde | Bedrijfseconomie | Human Resource Management

Beter worden in je vak is heel dichtbij
Vakgebied Management, Organisatie & Recht

Waarin wil jij je ontwikkelen? Je komt verder aan een hogeschool

• Altijd dichtbij
  • Toonaangevend onderwijs voor professionals
  • Erkende certificaten en diploma’s
  • Ook korte cursussen
De beste manier om de toekomst te voorspellen is door deze zelf te creëren.
Peter Drucker, schrijver

Hoe verandert het vakgebied?

Nieuwe technologieën zoals AI en de cloud maken het mogelijk om processen efficiënter en sneller te maken. Daarmee verandert het vakgebied in hoog tempo. Er komt steeds meer nadruk te liggen op het aansturen van processen in plaats van het uitvoeren daarvan.

Deze nieuwe technieken leveren nieuwe manieren van werken op (zoals het hybride werken) en in sommige gevallen zelfs compleet nieuwe businessmodellen. In beide gevallen wordt het voor jou makkelijker om internationaal te opereren, omdat grenzen vervagen wanneer nieuwe mogelijkheden ontstaan.

RICHTINGEN Management, Organisatie & Recht

Het vakgebied Management, Organisatie & Recht is voor bedrijven onmisbaar. Een gedegen achtergrond maakt het voor jou mogelijk om in te spelen op de hoge eisen van de moderne arbeidsmarkt.

bedrijfskunde

Bij bedrijfskunde richt je je op het beheer en de strategie van organisaties. Bij deze richting horen modules zoals financieel management, marketing, en operationele efficiëntie.

recht

Bij recht houd jij je bezig met bedrijfsrecht, arbeidsrecht en fiscaal recht. Bedrijven moeten namelijk door honderden juridische hoepels springen en een fout kan enorme (financiële) gevolgen hebben, waardoor kennis van recht onmisbaar is.

organisatiekunde

Bij organisatiekunde richt jij je op productiviteit en het verbeteren van prestaties. Dit vakgebied is een zoektocht naar een begrip van structuren, processen en culturen van organisaties. Want pas als je iets begrijpt, kun je het verbeteren.

BAANKANSEN IN EEN VERANDERENDE WERELD

Wie leert uitblinken heeft de banen voor het uitkiezen. Ontwikkel jij je voor management, organisatie en recht dan kun je kiezen uit één van de volgende functies:

• Managementfuncties: je bent verantwoordelijk voor het aansturen en het leiden van een team medewerkers en je behaalt daarmee de doelen van het bedrijf.
    • HR: je zorgt voor de werving, selecte en opleiding van de medewerkers.
    • Juridisch: je jurist adviseert over wet- en regelgeving en bent bij juridische procedures.
    • Overheid en non-profitorganisaties: in de overheid of bij een non-profitorganisatie ben je betrokken bij beleidsontwikkeling en de uitvoering daarvan.

Globalisering is aan de orde van de dag. Bedrijven en organisaties opereren internationaler en krijgen daarom steeds meer te maken met verschillende wetten en regels. Beter begrip helpt om beter te opereren.

Ook de 'sharing economy' dwingt je om je te richten op duurzaamheid. Sociale verantwoordelijkheid wordt namelijk steeds belangrijker en stelt nieuwe eisen aan managers van grote organisaties.

Relevant blijven met nieuwe inzichten

Het bedrijfsleven is een vaste waarde en toch is het vak volop in verandering. Professionals die nieuwe technieken omarmen, zijn de uitblinkers van morgen. Met nieuwe inzichten blijf je relevant in deze snel veranderende wereld.

“Leiders worden niet geboren, ze zijn gemaakt door harde inspanning.”
    Vince Lombardi, football-coach

Ervaringsverhalen

Groeien in je vak is heel dichtbij

“Dus docenten kennen je en dat is wel heel prettig. “

Coaching bij je studie is heel dichtbij

“Als je door de bomen het bos niet meer ziet, ben je daar als docent en heb je een coachende rol. “

Persoonlijke ontwikkeling is heel dichtbij

“Een hogeschool was voor mij belangrijk, omdat het praktijkgericht is.”

Praktijkgericht onderwijs is heel dichtbij

“Ik denk dat het heel belangrijk is dat je de feeling houdt, de voeling, houdt met de praktijk."

Je erkende diploma is heel dichtbij

“Ik denk dat het belangrijk is dat je de hogeschool kiest die voor jou het beste past.“

Sparren met deskundigen is heel dichtbij

“Daar heb je veel meer aan als dat je dat in een boekje moet lezen.”

Een relevant netwerk is heel dichtbij

"Dat maakt het juist wel heel erg gevarieerd."

Een leuke werksfeer is heel dichtbij

"De sfeer vind ik natuurlijk fantastisch, anders werk ik hier niet zo lang."

Direct toepasbare kennis is heel dichtbij

"De bereikbaarheid van de opleiding was zeker belangrijk."

Begeleiding op maat is heel dichtbij

"Elke student is eigenlijk een individu met een eigen verhaal en context."

Een regionaal netwerk is heel dichtbij

"Ik heb voor mijn hogeschool gekozen omdat het heel dichtbij is."

Leren van medestudenten is heel dichtbij

"Ik denk als ik terugkijk, ben ik wel heel tevreden met de keuzes die ik heb gemaakt."