hospitality & facility management

Ben je toe aan de volgende stap in je carrière Hospitality & Facility Management? Een cursus, hbo-module of deeltijdopleiding geeft je nieuwe inzichten en doorgroeikansen.

Hotel Management | Food & Beverage Management  | Event Management | Facility Management | Real Estate & Property Management | Tourism, Management

Beter worden in je vak is heel dichtbij
hospitality header

Waarin wil jij je ontwikkelen? Je komt verder aan een hogeschool

• Altijd dichtbij
  • Toonaangevend onderwijs voor professionals
  • Erkende certificaten en diploma’s
  • Ook korte cursussen
"Een geweldig manager inspireert mensen om vertrouwen in zichzelf te hebben."
Eleanor Roosevelt, politica

HOE VERANDERT HET VAKGEBIED?

De belangrijkste trends en ontwikkelingen in Hospitality & Facility Management omvatten digitalisering, duurzaamheid, gastvrijheid en innovatie. Steeds meer bedrijven in de hospitality-sector gebruiken technologie om hun processen te verbeteren, terwijl ze ook streven naar duurzame oplossingen en investeren in het verbeteren van gastvrijheid en innovatie. Door technologische innovatie kun je de kwaliteit van de ervaring voor de gasten verhogen en de interactie met je klanten vergroten.

Richtingen Hospitality & Facility management

Binnen de opleiding Hospitality & Facility Management zijn er een aantal hoofdrichtingen waarvoor je kunt kiezen. Hieronder lichten wij er drie toe:

hotel management

Bij Hotel Management richt je je op het beheer en de exploitatie van hotels en andere accommodaties voor gasten.

tourism management

Bij Tourism Management richt je je op het beheer en de ontwikkeling van toeristische bestemmingen en attracties, waaronder reisbureaus, touroperators en andere toeristische bedrijven.

facility management

Bij Facility Management richt je je op het beheer van gebouwen, grondstoffen en middelen voor bedrijven en organisaties, inclusief onderhoud, reparatie, beveiliging en andere faciliteiten diensten.

BAANKANSEN IN EEN VERANDERENDE WERELD

Uitblinkers in het vakgebied hebben uitdagende banen voor het uitkiezen.

• Hotel Management: je richt je op het beheer en de exploitatie van hotels en andere accommodaties voor gasten.
  • Food & Beverage Management: je richt je op het beheer van restaurants, bars en andere eet- en drinkgelegenheden.
  • Event Management: je richt je op het organiseren en beheren van evenementen, waaronder conferenties, beurzen, congressen, feesten en andere gelegenheden.
  • Facility Management: je richt je op het beheer van gebouwen, grondstoffen en middelen voor bedrijven en organisaties, inclusief onderhoud, reparatie, beveiliging en andere faciliteitendiensten.
  • Real Estate & Property Management: je richt je op het beheer en de exploitatie van vastgoed, waaronder kantoren, winkelcentra, woningen en andere gebouwen.
  • Tourism Management: je richt je op het beheer en de ontwikkeling van toeristische bestemmingen en attracties, waaronder reisbureaus, touroperators en andere toeristische bedrijven.

Het vakgebied Hospitality & Facility Management biedt voor jou grote kansen door de sterke groei van de sector en de verscheidenheid aan functies, waaronder hotelmanager, evenementenmanager en gastheer/-vrouw. Er zijn voor jou ook kansen in andere gerelateerde functies, zoals financiële administratie en marketing. Je kunt met een opleiding in dit vakgebied ook werk vinden in de facilitaire dienstverlening, zoals beheerder of projectmanager.

Een opleiding in Hospitality & Facility Management bereidt je voor op een carrière in horeca, toerisme, events of bedrijfsdiensten. Je leert efficiënt en effectief diensten te verlenen en gasten te verwelkomen, de accommodatie te verbeteren, faciliteiten optimaal te benutten en financiële planning en kostenbeheer te beheren.

Relevant blijven met nieuwe inzichten

De hospitality is al jarenlang een stabiele sector en toch zit het vak volop verandering. Professionals die nieuwe technieken omarmen, zijn de uitblinkers van morgen. Met nieuwe inzichten blijf je relevant in deze snel veranderende wereld.

"Een bedrijf zonder klant is als een computer zonder stroom; het werkt niet."
Michael LeBoeuf, bedrijfsauteur

Ervaringsverhalen

Groeien in je vak is heel dichtbij

“Dus docenten kennen je en dat is wel heel prettig. “

Coaching bij je studie is heel dichtbij

“Als je door de bomen het bos niet meer ziet, ben je daar als docent en heb je een coachende rol. “

Persoonlijke ontwikkeling is heel dichtbij

“Een hogeschool was voor mij belangrijk, omdat het praktijkgericht is.”

Praktijkgericht onderwijs is heel dichtbij

“Ik denk dat het heel belangrijk is dat je de feeling houdt, de voeling, houdt met de praktijk."

Je erkende diploma is heel dichtbij

“Ik denk dat het belangrijk is dat je de hogeschool kiest die voor jou het beste past.“

Sparren met deskundigen is heel dichtbij

“Daar heb je veel meer aan als dat je dat in een boekje moet lezen.”

Een relevant netwerk is heel dichtbij

"Dat maakt het juist wel heel erg gevarieerd."

Een leuke werksfeer is heel dichtbij

"De sfeer vind ik natuurlijk fantastisch, anders werk ik hier niet zo lang."

Direct toepasbare kennis is heel dichtbij

"De bereikbaarheid van de opleiding was zeker belangrijk."

Begeleiding op maat is heel dichtbij

"Elke student is eigenlijk een individu met een eigen verhaal en context."

Een regionaal netwerk is heel dichtbij

"Ik heb voor mijn hogeschool gekozen omdat het heel dichtbij is."

Leren van medestudenten is heel dichtbij

"Ik denk als ik terugkijk, ben ik wel heel tevreden met de keuzes die ik heb gemaakt."